Alla inlägg under oktober 2008

Av Rebecca Ronnysdother - 30 oktober 2008 09:09




Jag glömde ju bort & skriva om den där andra bonden. Inte Lars-Åke. Han e skön. Men den där andra... kommer inte ens ihåg vad han heter. Men gud vilken tönt!! AH. Inte konstigt att han är singel. Bort! Tönt Tönt Tönt!



& sen. Jag är på jakt efter en gammal skön hårdrockar tröja. Svart med ett tufft märke av typ metallica, guns eller iron.  & det till lördag. Så det är bråttom. Någon som har en på lagar hemma? Jag köper!



 Vill ha vill ha vill ha!

Av Rebecca Ronnysdother - 29 oktober 2008 21:30




Som en dröm för alla som jagar kärlek.



Ja för tänk vilken lyx alla tio killar som Peter valde måste känna. Ett paradis där varje individ har iprincip 10 möjligheter till pirr i magen & ett voltande hjärta. Men visst är det kul. Skulle kunna uppstå en hel del heta intriger. & jag tycker ju att de två som inte fick flytta till Peters gård kan bli ihop. Det är ju kalppat & klart. Men min förståndiga sambo sa: - Alla homosexuella tycker ju inte om varandra!



Men de vore ju ändå konstigt om de inte hände något mellan två av dem där ingen heter Peter.. ja.. om det inte är den dra Peter då.

Jag väntar med spänning.


Nästa onsdag. Då är det Bonde söker fru igen!

Av Rebecca Ronnysdother - 29 oktober 2008 07:58



Att bli gammal & medföljande traditioner eller mode.



Om man tänker efter så ser alla äldre, de som börjat plocka från pensionssparar pengarna, ganska lika ut. Ofta klipper man av håret, lägger det på spolar osv. Men jag tänker mest på kläder & främst färger. Det är lugna & harmoniska färger & inget som sticker ut. & inte ofta ser man gamlingar med piercingar & tatueringar. Alla lyssnar dessutom på samma musik & kollar på samma tv program. Är jag kanske bara fördomsfull?


Är det då så att vi yngre kommer utvecklas i samma kurva.

Att vi kommer bli som de moderna äldre fast om några år.

Eller kommer vårt mode följa med oss.

Tatueringarna kommer sitta kvar, men hur blir det med

musik, kläder osv.


Kommer tönten tillhöra gamlingarnas töntgäng.

Coolingen ska va störst bäst & vackrast även vid 67 års ålder.

& är man lika frammåt eller tillbakadragen när man blir äldre?



Jag brukar iaf fundera på hur alla gråhåriga på bussen va som yngre.

Vilket gäng dom tillhörde.

& aldrig någonsin får man något svar. Men det är intressant.






Jag vet iaf hur jag kommer se ut som gammal.

Precis som farmor. & det är jag glad över!

Av Rebecca Ronnysdother - 28 oktober 2008 22:03





välkommen höst.

det kan tyckas trist. Grått regn & mörkt. Men också, inte att förglömma, härliga färger. Otroligt mycket mer uppskattade soliga dagar, för det känns ju bara som en bonus. & kärlek. kärlek i mängder. för på något sätt passar det sig pyttelite bättre än den tidigare årstiden.



Men jag tänker hår. Inte nog med på jobbet. Jag behöver fixas.

Att man vill så mkt. Kunna varriera mer.

Det där med att välja är inte min drej. Fråga Alex.

Så fort valen är mer än två har jag problem.



Men på tal om höst.

För ett par år sedan fick frisören göra vad hon ville.

Jag blev rödhårig. & jag gillade det.

Igen?

Av Rebecca Ronnysdother - 28 oktober 2008 08:11




Igår va en fin dag.

För det va tag tre skor & betala för 2 på stadium. Skorna som jag längtat efter i flera månader va nu nedsatta & kastade på ett reabord hittade jag ett par välbehövliga löpskor. Visst blir man glad. Att shopping kan dra på smilebanden på ett så bra sätt. underbart.


& inte nog med det. För vi har inhandlat två soffbord. Men icke nöjda.. Så vi har designat & pappa byggt om. & om ingen tänkt precis som vi är vi ensama om dess ikeabord. Vilka också är väldigt fina.

 Det händer grejer i vardagsrummet. äntligen.



XOXO/B

e det bara jag som älskar Gossip girl

å längtar som bara den till söndag?

Av Rebecca Ronnysdother - 27 oktober 2008 21:39





I fönstershopparens värld. Som jag suktar innan löning.




Håll tillgodo med denna helt fantastiska tavla från Iems.

Av Rebecca Ronnysdother - 26 oktober 2008 09:07




då va den ombyggd.



Tinas & Kristoffers husvagn på 27 våningen i New York. För det va de John Blunds saga handlade om i natt. Helt konstigt. Det va så klart pappa som byggde. Duschen & den inglasade balkongen hade utsikt över hela staden. Typ som från Rockafeller center.. fast lite lägre ner & mitt på Broadway. Det va kväll & lampor i alla dess färger. Duschen blev väldigt liten .. & blommig. balkongen va stor men den ett orange fult golv.

& jg klagade på att Tinas kläder inte passade ihop med hennes överkast.



Det sist ajag tänkte på innan jag somnade va våra ombyggda soffbord. Byggandet kan komma därifrån. Diskuterade Jönköping, från e4an norr på natten, med en kund igår. Jönköpinge färvandlades bara till New York.. inga konstigheter va?

Husvagnen & blommiga tapeter.. ingen aning!

Av Rebecca Ronnysdother - 25 oktober 2008 07:39




Jag har gjort ett könsbyte. För i natt byggde jag & pappa flera olika skaeboardramper. I ljusblått så klart. Det var jag som höll i hammare & spik medans pappa stod & hoppade med skateboarden i sin hand i ivrig väntan på att första kullen skulle bli klar. Vi levde i tvärtom lekens land.


 Hann inte bli klar innan uppvaknandet, men hoppas på en fortsättning i natt. to be continued in the next issue så att säga.




Hammare & spik kan bero på att pappa precis är klar med vårt omdesignade soffbord från ikea. Den blåa färgen beror definitivt på mina skridskor som helt tvunget skulle bli ljusblå innan jag ville åka i dem när jag va liten. Att jag är en liten pojk på 8 år känner jag ingen koppling till.. & skateboard har jag aldrig åkt i hela mitt liv.


John Blund är en kul prick!

Presentation

Omröstning

Är du för eller emot gurka i cheesburgare?
 Gurkan är det godaste på hela burgaren. Lägg på två extra skivor!
 Gurkan duger. Det är bra som det är.
 Nej usch. Jag pillar alltid bort gurkan.
 Cheesburgare? Uhhrr. Det är inte gott varken med eller utan gurka.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards