Alla inlägg under december 2007

Av Rebecca Ronnysdother - 16 december 2007 13:08



I fredags, två dagar sen, mötte jag hans blick igen.
"Där är han" utbrast jag när han spatserade förbi utanför Söta Tomaten. Konstigt hur hans blick alltid lyckas säg att han känner igen mig/oss. men den här gången tog priset. Han hälsade. För långt avstånd för ett hej, men handen i luften & ett nick med huvudet. & jag blir såklart inte mindre nyfiken. Vem är han?


***********************************************

Efter en full mage av det viktigaste på julbordet & en packad väska sitter jag här i väntan på bilfärd ner till skåneland. Äntligen en träff med mina kusiner & andra släktingar. Det tar alldeles för lång tid mellan gångerna. Men det finns ingen mer än mig själv att anklaga. Idag är det allstå på tiden.
& i morgon bär det av. Resefebern börjar sätta sig. Smyga sig på. Men på ett positivt sätt. Pirret & nerverna inför promenad på brodway, posing bredvid frihets gudinnan, på läktarn med ett gammalt NHL proffs för handklappning när flyers gör mål & så en rad lång shopping. Vi ska hinna med mycket på få dagar & som det ser ut nu.. En av de bästa upplevelserna ever. & det tillsammans med min familj. Underbart.

rekomenerar att gå in på nyc.bloggagratis.se för mer info under resans gång. Bilder & dylikt om tekniken i USA fungerar lika bra som hjärnorna från Sverige!

Det är med glädje jag säger Hej då Sverige. Vi ses igen den 27 dec!


God jul!

Av Rebecca Ronnysdother - 7 december 2007 16:23



Oh my god holy shit.
Min resa fortsätter & jag är ett steg närmre, eller längre ifrån, den mystiska mannen. Idag var han där igen. Utanför mitt jobb. Iklädd svarta jobbarbyxor. En svart fleeströja & ett par svara converse. Eller någon billig kopia. I vilket fall så hängde han där väldigt länge & jag gav upp hoppet om förbundskaptenen. Efter noga eftertanke hade min mystiske man inte lika platt ansikte & lite mörkare hår. Annars var det likt som Henna & Fredda.

Jobbet fortsatte & mannen försvann. Tills vi snart skulle sluta & gå hem. Då gick han förbi ytterligare en gång. Denna gången med blå jeans.

Har förbundskaptenen en bror? Är min mystiske man kanske ännu mer mystisk än jag trodde? Eller är han bara en vaktmästare & råkar vara lik förbundskaptenen & därför känns igen av mig?


________________________________________________________________________

Jag har två andra väldigt viktiga saker & berätta.

1. Jag har hämtat mitt nya pass & det var inte alls som jag trodde. Värre. Jag ser inte alls allvarlig ut. Mer avskräckt. Som när jag kör bil över en bro. Buu!

2. Jag är fattig & har lärt mig handskas snålt med pengar. Storhandlade tandkräm, tvättmedel, sköljmedel, balsam, tacos för två, allt som har med frukost att göra.. bröd, mjölk, skinka, risgrynsgröt, fil, flingor & till och med lite chocklad. Endast för 308 kr. Not bad right!

Av Rebecca Ronnysdother - 6 december 2007 19:30



En vanliga dag påväg till jobbet..
& där stod han. På vår innergård med den gröna konteinern & jobbar handskar. Honom känner jag igen tänkte jag & sa hej, vänlig som man är. Hvs tränare var min första gissning på den mystiska mannens identitet.
Inte mer med det, förrän jag dagen efter såg honom igen. Ytterligare en gång påväg till jobbet men den här gången utanför dörrarna upp till vår lägenhet. Det här var på stan & inte alls konstigt. Jag funderade vidare lite & blev beroende av tanken på att få reda på vem det verkligen va. Det har satt sprätt på mina hjärnceller men tillsammans lyckades de inte finna något svar..

Jag gav upp.

Tills i tisdags när jag va hemma hos Tina & Kristoffer. Hockey & Glögg kväll. Då helt plötsligt så bara satt han där. I studion. Förbundskaptenen förklarar Kristoffer.

Att han vandrar runt på Jönköpingsgator i samband med landskampen Sverige- Ryssland är inte speciellt konstigt. Men vad gör han på vår innergård? Har han ett lik i garderoben? Extraknäcker han som vaktmästare?
Fallet är ännu inte löst. Har du sett eller hört något. Vänligen skriv en kommentar..

Av Rebecca Ronnysdother - 3 december 2007 23:27



Det kan vara jag som är väldigt lätt retad, som tänder direkt, men nu är det radion som gör mitt liv till ett rent helvete igen. & ännu en gång överdriver jag. Mitt liv blir inte på något sätt mindre värt att leva. Det fylls bara med ytterligare än upprörande tanke.
Den låt jag reagerar så starkt negativt på är Jill Jonssons nya hit.
Den är säkert bra om man hinner lyssna innan man blir irriterad för att mer än halva låten är tagen. Både med tanke på musik & text. Är det Wyclef jean som sjunger låten som mer än liknar Jills?

Kan hända att jag är helt ute & reser. Säkert inte ens Wyclefs låt från början. Men det här är min uppfattning...
... & det måste väl finns någon mer än jag här i världen som blir förargad när låten ljuder i högtalarna??

Presentation

Omröstning

Är du för eller emot gurka i cheesburgare?
 Gurkan är det godaste på hela burgaren. Lägg på två extra skivor!
 Gurkan duger. Det är bra som det är.
 Nej usch. Jag pillar alltid bort gurkan.
 Cheesburgare? Uhhrr. Det är inte gott varken med eller utan gurka.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards