Alla inlägg under juni 2008

Av Rebecca Ronnysdother - 28 juni 2008 15:33




vi lämnade jönköping 4.00 i morse för färd mot skövde & uppsättningar inför bröllop. kan tro att vi blev lite sura när vi inte fick sätta igång direkt. 10 minuters extra sömn gör så mycket. intressant.. men kanske inte så lärorikt som jag hoppats.

somnade som en stock i bilen iaf. hela vägen hem. nu slapp i sängen en stund  till.. innan.


..elin, åsa & hannah kommer hit. vin & vattenpipa. skitsnack & kanske lite alias innan färd mot elin h & hennes vänner. det blir partaj & utgång för hela slanten. yeah!



jag tänkte på vädret. när sommarn närmar sig drar man ut motorcyklen ut förrådet. om man har någon förståss. men nu.. regn regn regn. men hur mycket ser man egentligen bakom hjälmen när det regnar. köra bil i regn & skippa vindrutetorkarna e ju näst intill omöjligt. & öppen hjälp kan inte va någon höjdare det heller. Så.. finns det små vindrutetorkare på hjälmen.. eller e det en ren chansning när man kör i regnet. jag fattar ingeting!

Av Rebecca Ronnysdother - 27 juni 2008 22:11




ja det är då min klocka ringer. 03.30 de e ju sjukt.

men vi ska till skövde å fixa brud m.m


sen blir det fest. vin & vattenpipa. fina grejer!



guten nacht!

Av Rebecca Ronnysdother - 25 juni 2008 20:55




Det är Hallby camp här i Jönköping & vi är där. Jag & Dajjen. Hon tillhör familjen denna vecka. Men med det här inlägget ville jag berätta om mitt sista pass idag. På schemat stod det Doder/Rebecka (med K för Kristian vet inte att jag stavar med två c). Det låter kanske lite tajtare än det var. Men ja.. fantisera. :P



Bildbevis nr 1 & 2. YEAH! 

Av Rebecca Ronnysdother - 24 juni 2008 23:13




Inredningen går framåt. & idag, som en uppenbarelse, när hon höll upp tyget.
Vi har bara pratat om tapet, men i en lite mer ekonomisk & faktiskt praktisk tanke rullade vi in på tyg. Så påväg från Bobbys till bilen gled vi in i en tyg affär. Såg inte lovande ut. Expediten frågade: - Vad är ni ute efter? Jag sa: - Mycket färg, lila, grönt & vitt, stort. Efter några rundor i tyghyllan håller hon upp det. Jag föll dirr. Alex skulle väl verka lite knepig från början.. men efter några ord va han nästan mer övertygad än mig. Så vi tog med oss en cm remsa. Skulle känna lite på tanken. In på Team sportia 10 minuter & sen vände vi. & vet ni vad. Det va 50% med. weeiihoo! :D




Så?

Av Rebecca Ronnysdother - 23 juni 2008 23:31




nej fy skäms. på mig så klart. för det va alldeles för länge sen.

fullt upp nu.

det är hallby camp i stan & jag agerar tränare. vilket är kul men kräver energi & tid. & speciellt med tanke på plugg & träning som väntar när hemfärd vankas. men skoj. jätte.



Så datorn har hittat hem igen. det tillsammans med alex. för alltid.



Midsommar då. har ett dåligt urval av bilder. orkar inte hämta.

men det va kul iaf. för pengarna & 3 mil på 1½ timme va det värt.

det va strand som gällde alltså. Vi och alla andra smålandsbor.

Afterbeach & förkrök på hotellrummen. sen discodans hela natten.

Två nätter.



Står still.

Av Rebecca Ronnysdother - 16 juni 2008 23:57




min dator är på utflykt. tog tåget till sthlm i  söndags.

kommer hem igen på onsdag kväll.

så jag säger.. på återseende!

Av Rebecca Ronnysdother - 13 juni 2008 07:43






Vaknade idag av ett gäng fyllisar som spelade kubb precis utanför min lägenheten. Klockan 07.15 ??? Inte riktigt, men det var så det lät. Sneglade över mot grannhuset & där vimmlade det av studentmössor. Sång, musik, dans (som iof va lite rolig å kolla på, men bara en gång) & allmänt noicy (öh. kommer inte på vad det heter på svenska? jag är trög).



Jag längtar tillbaka till allt som hör studenten till. Kanske inte just för att mina dagar va dom bästa, mer för göra om. Ändra en del i uppställningen så att säga. Piffa till finliret & va ännu mer nöjd när dagen är slut. För hade det varit idag.. hade det förmodligen sett helt annorlunda ut.

Men varför lägga energi på det.

Studenten igen är ju en omöjlighet.

Framtiden mina vänner.





Av Rebecca Ronnysdother - 12 juni 2008 16:25




Idag körde jag fullt ut, hela biten hem. När man själv cyklat backarna förstår man att chansen å hoppa av å leda cykeln e rätt stor. Men de ska ju va bra för mig. Så jag gav mig fan på de. Låter ju som en ganska knapp bravad. Men jag är rätt nöjd ändå.



& så ett stort grattis till Fia.

Årets damlagsspelare i Småland.

Hon va lätt värd de.

Trots alla fötter, fingrar & kambalybaktus grejs.


& nu när alla mina bollar går åt fanders måste jag leva på gamla meriter & uppdatera er läsare om att jag också fått priset. För två år sedan. Så ett litet grattis till mig med :P




Det här är jag efter en tur upp för Lerhagens alla backar. Ni ser ju! SVETT!

Presentation

Omröstning

Är du för eller emot gurka i cheesburgare?
 Gurkan är det godaste på hela burgaren. Lägg på två extra skivor!
 Gurkan duger. Det är bra som det är.
 Nej usch. Jag pillar alltid bort gurkan.
 Cheesburgare? Uhhrr. Det är inte gott varken med eller utan gurka.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards