Alla inlägg under april 2008

Av Rebecca Ronnysdother - 30 april 2008 17:47





jag är bara så trött på allt & alla just nu. det verkar ju aldrig bli bättre. & jag bara förstår ingenting.

behöver spontanitet & galenskap i livet. positiva människor.
Varför följa alla livets regler? & dö som en tjur tant!


det värsta är att jag egentligen inte har någon aning om vad som hindrar mig.

Av Rebecca Ronnysdother - 29 april 2008 07:48



Hej dagboken!

Det var min dag igår. Till en början helt vanlig, förrutom några grattis, men på kvällen kom päronen & två små lökar. Jag bjussade på mat.
& vad är grejjen med det? När man va mindre blev man bjuden på mat. Nu har man tydligen gått över gränsen å ska bjuda. Det är väl jag som fyller år lixom!??!
Det va gott iaf. Efterrätten lite godare än huvudmåltiden. Socker är min melodi. Sista måltiden med Vättern som utsikt. Men jag är inte bitter. Känns tvärtom bara bra. Det väntar nya tider.

Nya tider alltså. Det är inte längre min dag.

Men tillbaka till gårdagen ändå. Utan positiva tankar på handboll den senaste tiden var igår kanske en liten vändning. Det handlade helt plötsligt bara om bollar.
Började med att jag sa till överhuvudet att jag skulle sluta. Som han sa förra gången "-Du förstör allting. Du sätter allt på spel" Fick jag denna gången höra från hans käre sambo. Det slutade med att dom skulle skiljas för att jag slutade spela. Men allt detta va såklart bara en dröm.
Men sen ringde någon. Inga detaljer. Men det finns andra möjligheter. Inte bara JA eller NEJ. Värt å kolla upp iaf!
& sen. Tränare på Hallby camp i sommar & några fina ord. Roligt & utmanande. Jag vill ge det jag aldrig har fått!
Nya tider.


08.00

Av Rebecca Ronnysdother - 28 april 2008 12:41




lunch & allt är precis om vanligt. Den hårda sanningen. Jag vill va barn igen.
Frukost på sängen. Några ofagra röster, men som i alla fall försöker. För min skull. & visst. Ingen har slutat försöka. Jag har bara rymt för många mil bort.

Men jag är nöjd med det som varit. Det ska föras vidare.


.. to be continued

Mer kött på benen..


.. Men misströsta inte. Det blåser varma vindar gott folk. Julclementiner säljs på maxi & på gatorna luktar det solsemester. Jag fick ett minst sagt oförberett, roligt, nervöst men bra samtal idag. Fick gnistan tillbaka. för en stund iaf!

Jag älskar flip flops. Välkomen blå himmel!

Av Rebecca Ronnysdother - 26 april 2008 21:29




Det är med ångest jag kommer på att det bara om två dagar är min alldeles egna speciella dag. För att det då för exakt 23 år sedan föddes en lite figur med stora händer, stora fötter, stora ögon & rött hår på Karlskrona BB.

Idag kändes det när Alex tog fram presenterna efter middagen. Då började tanke verksamheten spira.  Jag vill vara kvar här & nu. Eller är det för att jag inte har tiden att fira. Bjuda mina vänner på en trevlig tillställning. Som de senaste tre åren. Det är mycket nu. Jo. Det är nog därför jag har ångest. Men mamma & pappa kommer. Det är bra.

Tänk om man någon gång skulle bli bjuden på sin egen fest. En överrasknings grej. Det hoppas jag på innan dödsbädden är ett faktum.

Tillbaka till paketen i vilka innehållet va kanon. Han som läser mina tankar... Den där Alexander. <3

Det leder till många fina kvällar med Alias, vattenpipa, rödvin & kärlek. Härliga kvällar.

Av Rebecca Ronnysdother - 25 april 2008 18:26




För första gången på länge. Jag köpte två linnen. Lite ångest för min knappa plånbok men italar mig själv att jag är värd det. Jag valde ändå ut det billigast av allt snyggt. H&M & Gina Tricot. Tacka gud för skaparna av dessa två underverk.

Så vad tycks?

Av Rebecca Ronnysdother - 24 april 2008 18:25




Som en stor sten från hjärtat. Men jag kan egentligen inte säg varför.


Annars da?
Jo. Nu så här dags är det extreme homemakeover på trean. Alltid. & jag kan aldrig låta bli att fälla en tår. Till en början är man rätt irriterad på den där Ty. Han är en rätt jobbig person egentligen. Men han har ett gott hjärta. Precis som alla andra som har med programet å göra. Glädjetårar sprutar när familjens lycka är gjord. Härligt. Mer kärlek & lycka åt folket!

För att fortsätta på tv spåret. Bäst just nu: Top model. Härliga onsdags kvällar. Frusta män söker kärlek har ju börjat nu med. Exakt ett program för mig. Reality.

Jag har siktet inställt på juni. Den första juni. Det blir härliga tider. Härliga sommar. Välkommen!

Av Rebecca Ronnysdother - 23 april 2008 20:04




Det är med skräckblandad förtjusning jag städar ur lägenheten. Min framförhållning låter mig sortera mer än förra gången. I min röda fåtölj har jag tom tid för några minuters tillbakablick. Med ett leende på läpparna & faktiskt tårar i ögonen ibland. Vilken härlig tid. Jag vill tillbaka. Många saker som jag har hittat i mina lådor kanske är väldigt fula eller opraktiska.. men dom bär på historia som kan va svår att kasta i sjön. För andras ögon att se finns det också foto. Men jag tänker dela med mig av gamla dagboksinlägg.
Håll till godo!

"Vi har spelat bustercup. Vårt klasslag var jätte bra för vi vann. Vi är bäst av fyrorna i Blekinge. Jag spelade mest ute fasst lite i mål med. Jag fick bollen i huvet två gånger. Det jorde ont."

"I dag såv jag hås mina kusinär dät va kul föra dagän va det julaftån då kåm tåmten"

"I da har jag megrän-anfal det är tråket tyker ja"

"Vi har gort rättskrivningen. Det var 20 åd"  <-- jag kan  inte ha klarat den så bra :P

"I dag har min bästa kompis hjort slut som bästa kompis. Det tycker jag är bra för jag ville inte va bästa kompis mer med henne"

"Idag har jag varit på disco. Jag blev ihop med Johan. Vi hånglade 3 gånger. Det var den första gången jag hånglade.
Linda & Daniel
Lisa & Jojje
Jessica & Fredrik
Michael & Vivvi
Lina & Dennis
Hånglade också. Det var jätte kul"

"Jag & Linda hittade en gång två grodor. De tog vi i en burk och hade som vår hemlis. Ps. Fast nu är de döda Ds. Kvak Kvak"


Det tog ett tag innan jag lärde mig stava till gjorde. Blev en hel del olika varianter.


Ny omröstning nu. Så ta chansen å säg ditt om gurka i cheesburgare på donken. ---> 

Av Rebecca Ronnysdother - 22 april 2008 22:11





Vi tar hand om miljön & Sävsjö HKs ekonomi.




Presentation

Omröstning

Är du för eller emot gurka i cheesburgare?
 Gurkan är det godaste på hela burgaren. Lägg på två extra skivor!
 Gurkan duger. Det är bra som det är.
 Nej usch. Jag pillar alltid bort gurkan.
 Cheesburgare? Uhhrr. Det är inte gott varken med eller utan gurka.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards